رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه:توجه به آبخیزداری توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه با اذعان به این مسئله که لزوم استفاده بهینه از منابع آب و خاک توجه به آبخیزداری را دو چندان نموده است، خواستار توجه بیشتر به این مسئله از جانب مردم و مسئولان گردید.

محمد مهدی صادقی در گفتگو با خبرنگار ما، قرار دادن شعار هفته منابع طبیعی امسال به عنوان( مدیریت جامع آبخیزها، ضامن امنیت حیاتی) را نیز نشانه اهمیت نقش ارزنده آبخیزداری ذکر نمود.

وی که در روز 16 اسفند و دومین روز از هفته منابع طبیعی که با نام منابع طبیعی و آبخیزداری نامیده شده است گفتگو می کرد، با خاطر نشان ساختن این مسئله که تحقيقات نشان مي دهد حدود 90 درصد آب حاصل از بارندگي ساليانه در مناطق خشك، بدليل فقر پوشش گياهي ، پراكنش نامناسب و شدت زياد، بدون استفاده از دسترس خارج مي شود، توجه به آبخیزداری را از مسائل مهم در حیطه منابع طبیعی ذکر نمود.

صادقی خاطر نشان ساخت: عدم توجه کافی به مسئله مهم آبخیزداری ، باعث بوجود آمدن سيلاب و فرسايش خاك مي شود و می بایست با توجه به این مسئله به جلوگيري از هدر رفتن آب ، كنترل فرسايش خاك ، افزايش نفوذپذيري و كاهش خطرات ناشي از سيل کمک نمود و زمینه های توسعه پایدار را فراهم آورد.





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا